^ na górę
pokazy sztucznych ogni - foto1 pokazy sztucznych ogni - foto2 pokazy sztucznych ogni - foto3

Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów

  powrót

W latach 1992-1999 organizowaliśmy imprezę pod nazwą "Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów". Pokazy pirotechniczne i laserowe gromadziły corocznie min. 100 tysięcy widzów. Była to największa tego typu cykliczna impreza w Europie. Zapraszamy do zapoznania się z historią naszego przedsięwzięcia i do obejrzenia galerii zdjęć.

12.09.1992 - I Pokaz Pirotechniczny Orle Gniazdo

  • - niewielkim nakładem sił i środków organizatorzy przygotowali imprezę, która dzięki swoim trafnym założeniom organizacyjnym i programowym zdobyła od razu wielką popularność i sympatię wśród publiczności
  • - niemały udział w tym sukcesie miała sama sceneria imprezy, którą tworzyło zielone wzgórze zwieńczone jurajskimi skałami oraz ruinami piastowskiej warowni leżące w granicach Jurajskiego Parku Krajobrazowego
  • - na ten pierwszy Pokaz, ku zaskoczeniu organizatorów, do małego Olsztyna pod Częstochową, liczącego niespełna tysiąc mieszkańców, przybyło około 70 tysięcy osób.

11.09.1993 - II Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów

  • - impreza nabrała charakteru międzynarodowego i jednocześnie zyskała nową ostateczną nazwę własną
  • - zaprezentowany publiczności, po raz pierwszy w Polsce, profesjonalny pokaz laserowy przygotowała niemiecka firma Multimedia Laser Show
  • - pokaz pirotechniczny zrealizowały wspólnie firmy: WECO GmbH (Niemcy), Luna Tech Inc. (USA) oraz Goldregen (Polska).

10.09.1994

  • - impreza została odwołana przez organizatorów z powodu nieszczęśliwego wypadku, który kilka miesięcy wcześniej miał miejsce w magazynach firmy Goldregen
  • - pomimo to do Olsztyna przybyło kilka tysięcy osób.

09.09.1995 - III Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów

  • - po rocznej przerwie organizatorzy zaprezentowali publiczności nową, w pełni profesjonalną formułę imprezy
  • - sponsorem imprezy została marka Twix®, która związała z nią swoją letnią kampanię reklamową
  • - media-patronat nad imprezą objęły: Radio RMF FM oraz Gazeta Wyborcza
  • - pokaz laserowy przedstawiła publiczności ceniona na świecie za swój profesjonalizm niemiecka firma LOBO GmbH, a przygotowane przez nią animacje wyświetlane były na 30-metrowym ekranie wodnym
  • - istotnym elementem imprezy stał się "Koncert Twix".

14.09.1996 - IV Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów

  • - ponownie imprezę sponsorowała marka Twix®, a patronat medialny sprawowały: Radio RMF FM oraz Gazeta Wyborcza
  • - organizatorzy postanowili połączyć pokazy laserowe i pirotechniczne w jedno, spójne widowisko
  • - efekty laserowe zrealizowała polska firma ITI Neovison
  • - po raz pierwszy zostały użyte na imprezie reflektory określane nazwą "space cannon".

13.09.1997 - V Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów

  • - dotychczasowego sponsora imprezy zastąpiła marka Jan III Sobieski® należąca do koncernu BAT
  • - patronat radiowy nad imprezę przejęło Radio Zet
  • - prezentacje muzyczne odbywały się w ramach koncertu "Piątki na piętki w Radiu Zet"
  • - tym razem pokaz laserowy przygotowała holenderska firma DTL Lasershow, wspierana przez firmę Space Cannon Germany GmbH
  • - reżyserii pokazu pirotechnicznego podjął się prof. Jerzy Kalina, przekształcając go w pełne dramaturgii widowisko.

12.09.1998 - VI Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów

  • - do grupy patronów medialnych imprezy dołączyła Telewizja TVN
  • - Radio Zet uzyskała status sponsora imprezy
  • - prezentacje muzyczne odbyły się w trakcie trzech kolejnych koncertów: "Zostań gwiazdą" (Telewizja TVN), "Upojne granie bez cienia mówienia" (Radio Zet) oraz "Złote przeboje" (Radio C, Gazeta Wyborcza)
  • - pokaz laserowy zaprezentowała niemiecka firma Oxygen przy współpracy z firmą Space Cannon Polska S.A.
  • - 45-minutowy muzyczny soundtrack pokazu pirotechnicznego skomponował kontrabasista - p. Bogdan Mizerski.

11.09.1999 - VII Międzynarodowy Pokaz Pirotechniki i Laserów

  • - ta edycja imprezy zrealizowana została na terenie lotniska w Rudnikach koło Częstochowy
  • - w tym Pokazie wszystko było większe niż dotychczas, tj. teren imprezy, scena, nagłośnienie itd.
  • - w programie pojawił się blok imprez sportowo-rekreacyjnych przygotowany przez Fundację "Apetyt Na Zdrowie"
  • - pokaz laserowy ponownie zaprezentowała publiczności niemiecka firma LOBO GmbH, lecz tym razem aż na trzech ekranach wodnych
  • - hiszpańska firma Pirotecnia Oscense S.A. po raz pierwszy w Polsce zaprezentowała widzom tzw. maskletę (dzienny pokaz pirotechniczny)
  • - pokaz pirotechniczny, składający się z czterech odrębnych części różniących się stylistyką i dramaturgią, zrealizowany został bez dotychczasowych ograniczeń technicznych wynikających z sąsiedztwa ruin olsztyńskiego zamku.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z MPPiL.

pokazy sztucznych ogni : widowiska pirotechniczne : efekty sceniczne